lindholmlinnea

2013-11-18
19:00:18

2013-11-18
Hej, idag är det måndag och början på en ny vecka. Och jag insåg igår, (söndag) hur viktigt det är att se positivt på måndagar, (eftersom att jag är en sådan människa som avskyr måndagar). Oavsett hur tråkigt det är med ny vecka, och man känner att man MÅSTE gå till skolan eller göra vissa saker som man tycker är jobbigt eller tråkigt. så försök ändå se positivt på saker, för det underlättar något enormt (iaf för mig) som idag, måndag morgon skulle egentligen haft lektion halv nio sedan cyklat direkt till praktiken, men så idag var det ett tillfälle då vi fick studera på valfri plats, alltså vart det en sovmorgon på över en timme, och för mig kan det göra en hel dag, att jag får sova ut, gå upp, äta frukost i lugn och ro och sedan sätta mig på cykeln och inte behöva stressa iväg, utan att kunna ta det lugnt. Och efter skolan skulle jag på ansiktsbehandling, och när jag låg där tänkte jag, nu ska jag bara träna hem o duscha, plugga, äta sen är dagen slut. och jag som inte ville åka hemifrån imorse. jag försöker även att inte tänka "åh vad jobbigt det här är" jag tänker istället "gör bara, tänk inte" för att när du är mitt upp i det jobbiga är det sedan över, för allt har ju ett slut. så var det gjort. för mig handlar det alltid om att tänka positivt på allt, och det funkar. för jag mår bättre, jag stressar inte längre, har inte stress mage (kunde få så ont så jag inte kunde stå upp). ni som är stressade, tänk STOPP, "vad är det värsta som kan hända egentligen? och nu är jag mycket lugnare vad gäller allt. för mig handlar det också om att inte ta på mig för mycket ansvar, jag kan inte ha för många bollar i luften på samma gång, då går jag in i väggen. så ta det lugnt så löser det sig. och ta tag i saken om du är stressad för det kan komma till en nivå där det är farligt.
 
Träning, just NU är träning för mig, intervaller, 40 minuter om dagen ca 800 kalorier. (beroende på hur fort man springer) och det handlar även mycket för mig att utmana mig själv, jag höjer hastigheten de 15 sista minuterna, jag börjar springa på nivå 14 och slutar på 18. de sista två minuterna har jag andnöd, men då vet jag att det ger. Det handlar om att förbränna mer än vad man stoppar i sig och det fokuserar jag mycket på nu.
 
Idag har det varit en bra dag.
Precis som igår, (alla som känner mig vet att jag älskar söndagar) och troligvis är jag nog den enda på jorden som gör det. adjöss
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: