lindholmlinnea

2012-02-20
21:03:17

Gå ner i vikt!
Jag har några tips som jag vill dela med mig av, det handlar om viktminskning!

Läste det i boken "skönhet och hälsa, Handboken för kvinnor i alla åldrar"


1. Hoppa inte över måltider. Du kommer bara att äta ännu mer vid nästa måltid. Och det låga blodsockret som blir följden av att du kan köpa godsaker.
mina ord- man ska hålla blodsocket jämt under hela dagen-

2. Använd en liten tallrik. En stor tallrik skulle fresta dig att ta mer mat, sedan känner du dig tvungen att äta upp allt.
mina ord- Väldigt bra regel!

3. Ta inte upp någon ny bit på geffeln fören du tuggat klart tuggan du har i munnen. Ta små tuggor och tugga noga!
mina ord- jag gör det inte. Men det är något man kan jobba på!

4. Ät kryddiga rätter, då kryddor håller igång ämnesomsättningen i timmar. Använd chillipulver, senap och peppar istället för salt.
mina ord- det är rätt logiskt. Salt binder ju fett, vilket inte är så bra. men lite salt behöver man!

5. Tröstät inte när du är ledsen, har hemlängtan eller är frustrerad. Vid sånna tillfällen är det bättre att du unnar dig något istället, såsom ett nytt klädesplagg eller liknande!
mina ord- Helt rätt! lägg pengarna på fina träningskläder istället för snacks!!

6. Handla för guds skull inte på fastande mage!! du kommer då köpa mer än vad du igentligen behöver, och du kommer se dessa godsaker och kommer då inte överväga ifall du ska köpa dom eller inte, du bara tar dem!
mina ord- Ne, handla inte på fastande mage. du förstör bara för dig själv.



Ska smörja in mina ben nu, och sedan ta "bio-oil" mot ärr osv. Nu är de Sons of Anarchy, så jävla bra! sen är det läggdags! puss
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: