lindholmlinnea

2013-01-13
21:44:33

Att vara pedant
Blir nästan något galen på mig själv. Redan för två tre år sen hade jag tankar om att jag var pedant, nubskriver jagades här som att det är värsta grejen fast det egentligen inte är det. Pedant betyder att vara typ ordningsam, väldigt ordningsam. årsomsättning som att man dammar varje morgon eller vad som helst egentligen. min version av pedant är att jag alltid vill ha ordning, det är allt eller Inget för mig. Antingen går jag och plockar tills allt ser bra ut, eller så ser det ut som ett bombnedslag. Men, söndag. Då är det städdag. Dammar hela rummet, dammsuga, bädda rent. Det bästa med det är att när mm går och lägger sig nyduschad känns allt perfekt. Och något jag kan störa mig på är om en låda på byrån står lite öppen, typ om det sticker ut något, då måste jag gå upp ur sängen och fixa det.. Haha. Jag lägger också alltid fram kläder kvällen innan, som jag vet att många andra också gör men det har också att göra med ordning. 
Kan bli jobbigt ibland och ibland är det positivt. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: